İhracatçının rotasını ‘nakliye’ belirleyecek

İSTANBUL (İGFA) – Geçtiğimiz yılı 3,2 milyar dolarlık ihracatla tamamlayan mesken ve mutfak eşyaları kesimi, pazar çeşitliliğini kaybetmeden odağına yakın coğrafyadaki ülkeleri almayı hedefliyor.

Dolar kurundaki yükselişin ihracatçıyı rahatlatmadığını söz eden Mesken ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Lideri Talha Özger, personellik maliyetlerinin 6 ayda bir arttığına vurgu yaparak, “Geçmiş periyotlara baktığımızda bu yılda bir oluyordu ve azamî yüzde 20’lik artışlar yaşanıyordu. Bu da ihracatta fiyatlandırma yaparken bizi zorlamıyordu. Fakat artık dolar bazlı maliyetlerde personelliği de artırmamız gerekiyor. Zati eseri satarken zorlandığımız bir periyottan geçiyoruz. Ayrıyeten üretimlerini kiralık alanlarda yapan firmalarımız var. Onlar da kira artışı üzere çok önemli bir sıkıntıyla baş başa kaldılar.” diye konuştu.

2023 yılını 3,2 milyar dolarlık ihracatla kapattıklarını belirten Özger, 2024 yılında ihracatta amacının yine 3,5 milyar dolar düzeylerine gelebilmek olduğunu söyledi.

Amaçlarının kilogram başına ihracat bedelini 4,5-5 dolar düzeylerine çıkarmak olduğunu kaydeden Özger, “2024 yılı sıkıntı bir yıl olacak” dedi.

İstanbul’da 27-28 Mayıs tarihlerinde 7’nci kere düzenlenecek Invitation Only Türkiye etkinliğinde 60 ülkeden 200’e yakın satın almacıyı ağırlayacakları bilgisini de paylaşan Talha Özger, “Geçen yıl otel konseptinden çıkarak yeni bir lokasyona geçiş yaptık. Bu yıl yerimizi Lütfi Kırdar’a taşıdık. Tüm paydaşlarımızla birlikte gayemiz, Türkiye’ye daha evvel gelmemiş toptancı ve market zincirlerini üreticilerle buluşturup ihracatımıza katkı sağlamak. 2024 yılında Panama, Malezya, Avustralya, Hong Kong üzere farklı coğrafyalarda etkinliklerimiz olacak” diye konuştu.

Bu ortada geçen yıldan bu yana farklı coğrafyalarda devam eden ‘Made in Türkiye’ bilinirliğini yayma çalışmalarından sonuç almaya başladıklarını tabir eden Özger, “Latin Amerika’da kesimimizi market zincirlerine, toptancılara tanıtmayı başardık. Güney Afrika eserlerimizi keşfetmeye başladı. Avrupa aslında ihracatçımızı tanıyordu. ‘Made in Türkiye’ telaffuzunun bir devlet siyaseti haline gelmesi gerekiyor. İtalya dendiğinde aklımıza tasarım, Almanya dendiğinde sağlamlık geliyorsa Türkiye algısı için de kesim sektör çalışmamız gerekiyor” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir